De ultieme website voor boeken op uw iPad

31/03/2012 20:23

Sinds een paar dagen ben ik de trotse eigenaar van een iPad. Voor een lange tijd heb ik dat kunnen weerstaan. Maar nu heb ik weer ​​een  Apple’s gadget gekocht. Nadat mijn Ipod touch werd gestolen was het tijd om mezelf een klein cadeautje te geven. Nu is een nieuwe wereld voor mij open gegaan, de wereld van e-boeken, en de wereld van digitaal lezen. Natuurlijk wist ik al van alle grote mogelijkheden die de iPad biedt voor het lezen van ebooks, maar ik wist niet dat een website als Bookboon bestond waar je gratis digitale boeken kunt downloaden, en niet alleen gratis ebooks, neeboeken die je echt zou willen lezen. In deze blog bespreek ik twee van de studieboeken die ik heb gedownload van hun website.
 

De essentie van de micro-economie
Je kunt kiezen uit verschillende categorieën met in totaal meer dan 1000 titels. Ze bieden studieboeken, managementboeken en reisgidsen. Ik als student economie, begon met hun boek over de micro-economie. Ik vond deze lessen altijd uiterst saai, waardoor het een uitdaging was om voor dit vak te slagen. Maar ik het gehaald! Dit 134 pagina tellende boek geeft een vrij uitgebreid overzicht van wat belangrijk is bij het bestuderen van de micro-economie. Korte beschrijvingen van de meest essentiële definities zijn te vinden op de zijkant van elke pagina. Dit kan leerlingen helpen om beter inzicht in de sleutelbegrippen.

De essentie van de macro-economie
Het tweede boek dat ik heb gedownload was over macro-economie. Ik ben nog steeds in het midden van deze cursus, en ik zal zeker het boek aanraden aan mijn collega-studenten. De belangrijkste elementen die zijn besproken tijdens mijn colleges worden in dit boek behandeld. Droge en saaie theorieën worden ondersteund met meer levendige voorbeelden. Ik ben altijd een groot fan van deze stijl van schrijven. Naast dat het helpt om het te begrijpen helpt het ook om de concepten beter te kunnen onthouden, omdat het in een context geplaatst wordt.
 

Hoe is dit mogelijk?
Alle boeken die worden aangeboden op deze website kunnen worden gedownload in pdf. Voor het downloaden moet je je e-mail invoeren en een aantal vragen beantwoorden als je student bent, bijvoorbeeld wat je studeert en waar je studeert. Het lijkt mij dat de boeken worden gefinancierd door middel van kleine advertenties die om de drie tot vier pagina's verschijnen. Ik denk niet dat dit vervelend is, aangezien de bedrijven die betaalde voor die advertenties financieren mijn boeken! Kortom deze site is geweldig om online boeken te lezen.