Studenter börja spara pengar nu!

08/03/2012 17:57

Med nuvarande utmanande ekonomiska tider för många elever det blir svårare att gå ihop. Som student själv jag vet hur dyrt det är att studera. Förutom hyra och mat, köpa kurslitteratur tar en stor tugga av min budget. Men igår hittade jag en mycket spännande hemsida. Det kallas Bookboon och här kan du ladda ner över 500 läroböcker på nätet, helt gratis!

Hur fungerar det?

Du kan vara lite tveksam om hur du använder nätet kurslitteratur för att få din universitetsexamen. Tro mig, jag vet dina känslor. Men de kurslitteratur Bookboon är erbjuder visade sig vara ganska bra. För min ekonomi studien har jag använt deras finansiella böcker. Dessa böcker ger dig en tydlig på överblick på vad som finansieras handlar om. För nu erbjuder de cirka 10 böcker om finansiering. Men de publicerar nya kurslitteraturer varje vecka. Vad jag gillar är att du kan ladda ner sina kurslitteraturer i pdf vilket gör det mycket lätt att läsa på min iPad. Jag hoppas att du finner denna webbplats användbar och att den kommer att göra ditt liv enklare.